Yükleniyor...
İçeriğe atla

Otomotiv tedarik zincirinde çalışan yüz binlerce kişinin, batarya ile çalışan elektrikli araçlara geçişle birlikte istihdam kaybı riskiyle karşı karşıya kalması bekleniyor. Hyundai, bu riskten korunmak amacıyla hidrojen yakıtlı araçların üretimi konusunda otomobil imalatçılarını ikna etmeye çalışıyor. Avrupa Birliği’nde 2020 yılı itibarıyla yürürlüğe girecek olan sıkı emisyon hedeflerini yakalamak isteyen otomobil üreticileri daha temiz araçlar üretme konusunda çalışmakta olup, bu çalışmaların büyük bir kısmı elektrikli araçlara yönelik yürütülüyor. Hidrojen gücünü batarya teknolojisine alternatif olarak destekleyen firmalardan biri olan Hyundai, hidrojene geçişin temiz araçlara ilaveten, aksam, parça ve komponent üretiminde uzmanlaşan istihdamın kaybını engelleyeceğini belirtiyor. Almanya’da 600 binden fazla işin, içten yanmalı motorlu araçlardan bataryalı araçlara geçişle birlikte kaybolma riski taşıdığı ifade ediliyor. Bunun sebebinin elektrikli araçların daha az sayıda hareket eden parçaya sahip olması olduğu belirtiliyor. Diğer taraftan, elektrikli araçlar gibi sıfır emisyon üreten hidrojen yakıtlı araçların daha fazla sayıda komponenti bulunuyor çünkü yakıt hücreli motorların çalışma şekli benzinli motorlara benziyor. İhtiyaç duyulacak birçok parçanın sanayideki mevcut tedarikçiler tarafından üretilebileceği belirtiliyor. 

Kaynak Financial Times web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 21.06.2018 10:49:00 (TSİ)

Rabobank tarafından yayınlanan bir raporda, tarlalardaki verim düşüşleri ve Endonezya ve Malezya'da yeni üretim alanları oluşturulması çalışmalarının yetersiz kalması nedeniyle küresel palm yağı üretiminin 2022 yılından sonra düşmeye başlayabileceği tahmin edilmektedir. 2018-2023 döneminde ekilmesi planlanan ağaçların ürün vermeye başlaması ile küresel üretimin 2025 yılında tekrar artmaya başlaması beklenmektedir.

Raporda küresel palm yağı tüketimin yıllık %2,8, üretiminin ise %1,4 oranında büyüyeceği öngörülmektedir. Dünyanın en büyük palm yağı üreticileri konumunda bulunan Endonezya ve Malezya, küresel palm yağı üretiminin %85’ini gerçekleştirmektedir.

Kaynak: Commodity Online web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 21.06.2018 10:48:00 (TSİ)

Sosyal medya zaman geçirmekten/ keşfetmekten çok bir şeyler satın almak için kullanılıyor. Sosyal ticaretin bir sonraki aşamasında hem ‘’Instagram’’ hem de ‘’Snapchat’’ ticareti hikâyelerine taşıyabilir.

Instagram bu hafta başında Adidas, Aritzia ve Louis Vuitton gibi markaların hikâyeler yoluyla ürünlerini satacaklarını duyurdu. Seatgeek, Snapchat hikâyeleriyle Los Angeles Futbol Kulübü biletlerini satmaya başladı. Instagram, hikâyelerin sadece birer ilham kaynağı değil birer harekete geçme/eylem yeri olacağını belirtti. The eMarketer Ecommerce Insights  raporuna göre ABD internet kullanıcılarının %17’si sosyal medyada keşfedilen bir ürünü satın almış ve bunların %29.2’si 18-29 yaş aralığında.

Kaynak: retail.emarketer  web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 20.06.2018 03:07:00 (TSİ)

emota.png

Avrupa e-Ticaret  ve Çok Kanallı Ticaret Derneği (EMOTA), Avrupa Birliği'ndeki e-ticaret ve çok kanallı ticaret dünyasını temsil etmektedir. Avrupa Birliği genelinde çevrimiçi satışları ve e-Ticaret tedarik zincirini doğrudan etkileyen Avrupa kurumları tarafından Brüksel'de birçok kural, standart ve düzenleme yapılmıştır. Bu nedenle, EMOTA’nın vizyonu, KDV'den sözleşme kurallarının uyumlaştırılmasına kadar, sınır ötesi e-ticaret için uygun bir yasal ortamı kolaylaştırmak ve AB'de ticaretin önündeki engelleri kaldırmak için politika yapıcılar ve diğer paydaşlar ile çalışmaktır.

Güven Damgasının Önemi

Tüketicilerin çoğu, tanınmış markalaşmış şirketler gibi bildikleri ve güvendikleri web sitelerinde alışveriş yaparlar. Bununla birlikte, bir web sitesi ziyaretçiye yeni olduğunda, genellikle bu web sitesinin güvenilirliğini garanti eden üçüncü taraf bir yönlendirmeyi isterler. Güven damgası, tüketici güvenini arttırmanın yanı sıra bir web sitesinin güvenilirliğini onaylayan bir araç olarak hareket eder. Bu, tüketiciye meşru bir tüccardan mal satın aldıklarını garanti eder.

Avrupa Birliği Güven Damgası, yerel bir kuruluşun güven damgasıyla birlikte görüntülenirse, müşteriler aşağıdaki kalite standartlarından yararlanacaktır.

- Sipariş vermeden önce açık, kapsamlı ve doğru ürün açıklaması ve satıcı bilgileri.

- Kullanışlı, güvenilir, güvenli ve yasal olarak uyumlu servis.

- Tüm masrafların ve ödeme öncesinde herhangi bir sınırlama ve koşulun bildirilmesi.

- Anlaşılması gereken bütün ücretler (vergi, teslimat ve ek ücretler dahil.).

- Siparişin ilerleyişi ve geçmişi ile ilgili bilgiler.

- Sipariş sırasında belirtilen teslimat.

- Satın alınan ürünün iyi durumda gelmesi.

- Hasarlı, başarısız, geç, denenmiş vb. teslimatlarda yardımcı destek.

- Net bir iade süreci.

- Kişisel verilerin korunması ve yönetilmesi.

Kaynak : emota web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 20.06.2018 02:44:00 (TSİ)

Bir grup firma tarafından, otonom araçların işgücü üzerindeki etkilerinin araştırılmasını hedefleyen yeni bir organizasyon kuruldu. Ulaştırma İnovasyonu ve Fırsatı için Ortaklık (PTIO), kar amacı gütmeyen bir kuruluş olup, üyeleri arasında Ford, Toyota, Daimler, Waymo, Uber, Lyft, FedEx ve Amerika Kamyoncular Birliği bulunmaktadır.

Grubun yönetici direktörü Maureen Westphal, otonom araç teknolojisinin güvenli bir şekilde uygulanmasının, işçiler için daha iyi iş fırsatları sağlanmasını temin edeceğini belirtti.

ABD İşçi İstatistikleri Bürosu'na göre, 3,8 milyondan fazla insan geçimini motorlu araç sektöründen sağlıyor.  Geçen yıl Goldman Sachs tarafından yayınlanan raporda, otonom araçların yaygınlaşması ile birlikte ayda 25.000 ABD sürücüsü, yılda ise 300.000 sürücü işini kaybedecek.

Bu kapsamda, PTIO’nun ilk altı aylık hedefleri arasında (i) otonom araçların işgücünün geleceğine etkisinin veriye dayalı olarak analiz edilmesi, (ii) ilgili tarafların endişelerinin, kaygılarının ve isteklerinin araştırılması, iii) otonom araç teknolojisine geçiş sırasında işçiler için mevcut ve yakın gelecekteki kariyer fırsatları hakkında farkındalık yaratılması amaçlanmaktadır.

Kaynak: theverge web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 20.06.2018 02:19:00 (TSİ)

ABD ham petrol üretimi 2017 yılında %7 yükselerek 10 yıl içindeki en yüksek değerine ulaştı. Doğalgaz üretimi ise %5 azalma gösterdi.

2017 yılında devlet arazilerinden günlük ortalama 2,22 milyon varil ham petrol üreten ABD 2016 yılında günlük 2,07 milyon varil ham petrol üretimi gerçekleştirmişti. Özel arazilerden yapılan üretim ise %5 artarak 9,3 milyon varile yükselmiştir.

Kaynak: Reuters web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 20.06.2018 10:53:00 (TSİ)

Tüketiciler gelecek yıl ‘’Google Home’’ ‘’Google Asistant’’ ve ‘’ Google Shopping’’ gibi Google platformları üzerinden Carrefour’un ürünlerini satın alabilecek. Carrefour Fransa’da Google ile ortaklık yapan ilk perakendeci oldu. Google ile yapılan bu anlaşma sayesinde Carrefour dijital dönüşümünü hızlandırarak, 2022 yılı planları yolunda omni-channel (çoklu kanal) yaklaşımını uygulamaya hazırlandıklarını belirtti. Carrefour, ayrıca yeni bir tüketici deneyimi oluşturmak için Paris’te bir Ar-Ge (inovasyon) laboratuvarı açacak. Mühendisleri  “Google Cloud AI”  uzmanlarıyla yan yana çalışacak. Google’ın “G Suite” verimlilik ve iş birliği çözümlerini 160.000’den fazla Carrefour çalışanına uygulaması bekleniyor.

Kaynak: ecommercenews.eu web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 19.06.2018 05:40:00 (TSİ)

6 yıl önce kurulan, Birleşik Krallık Merkezli Online Gıda Mağazası Farmdrop’un 10 milyon pound değerinde ilave yatırım yaparak, ülkenin kuzeyinde bir merkez kuracağı ifade ediliyor. Söz konusu yatırım ile firmanın müşteri tabanını 2 katına çıkarmayı hedeflediği belirtiliyor. Firmanın kendini “online çiftçi pazarı” olarak tanımladığı ve et, süt ürünleri, balık, organik sebze-meyve gibi 2 binden fazla ürünü tedarik edip sattığı ifade ediliyor. Firmanın 2019’un sonuna kadar Manchester’ da bir merkez inşa etmeyi planladığı, ayrıca önümüzdeki 6 ay içerisinde gönderim yapılan hanelerin sayısını 2 katına çıkarmayı hedeflediğine dikkat çekiliyor. Farmdrop’un ilgi uyandıran yönünün teknolojiyi fayda yaratmak için kullanması, çiftçiler için ürünlerini direkt olarak satabilecekleri bir pazar yeri platformu sağlaması ve daha sağlıklı ve etkin bir tedarik zinciri ortaya koyması olduğu ifade ediliyor.

Kaynak: Fruitnet web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 19.06.2018 05:22:00 (TSİ)

Malezya'nın palm yağı stokları ihracat düşmesine rağmen mayıs ayında hafifçe gerilerken, önümüzdeki aylarda toparlanması beklenen üretim ile ilgili endişelerini beraberinde getirmiştir.

Malezya Palm Yağı Konseyi’ne göre Malezya’nın Palm Yağı stoku bir önceki aya göre yüzde 0,5 düşüşle 2,17 milyon tona geriledi.

Konsey verilerine göre, dünyanın ikinci en büyük Palm Yağı üreticisi olan Malezya'daki üretim hacmi ise, geçen yılın aynı dönemine göre % 2,1 düşüşle 1,53 milyon tona gerilerken, ihracat ise yüzde 15,65 düşüşle 1,29 milyon tona gerilemiştir.

Kaynak: commodityonline web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan: T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 14.06.2018 12:00:00 (TSİ)

Çin’in en büyük ödeme sistemi Alipay’in 2018 yılı sonuna kadar 20 Avrupa ülkesinde faaliyete geçeceği ifade ediliyor. Bu kapsamda, mobil ödeme platformu Alipay’in Avrupa’da 100’den fazla banka ve 40 dijital cüzdan ile anlaşma yaptığı belirtiliyor. 2017 yılında firmanın 6 Avrupa ülkesinde aktif olduğuna, bu yıl ise hedefinin 20 Avrupa ülkesinde faaliyet göstermek olduğuna dikkat çekiliyor. Alibaba Grup’a bağlı ödeme sistemi şirketi Ant Financial’ın yakın zamanda 14 milyar dolarlık kaynak topladığı, söz konusu miktarın, küresel düzeyde, şimdiye kadar özel bir firma tarafından gerçekleştirilen en yüksek kaynak toplama miktarı olduğu, bu açıdan firmanın küresel düzeyde, Avrupa başta olmak yeni pazarlara açılmak için yeterli kaynağının olduğu ifade ediliyor. Alipay’in Rusya’da yaygın olarak kullanılmaya başlandığı, süpermarketler ve perakendeciler tarafından en fazla kullanılan ödeme sistemi haline geldiği belirtilirken, Fransa gibi lüks segment tüketimin pazarı domine ettiği ülkelerde, Alipay’in yaygın kullanılmadığına dikkat çekilmektedir. Diğer taraftan, bazı analistlerin, Alipay’in Avrupa’d a, kısa zamanda başarılı olamayabileceğini, Hindistan, Endonezya ve Malezya gibi yeni gelişen pazarlarda WeChat ve Alipay’in şansının daha fazla olduğunu vurguladıkları belirtiliyor.

Kaynak: e-Commerce News web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan: T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 13.06.2018 03:25:00 (TSİ)

Geçtiğimiz yılın sonunda, Fransız e-ticaret federasyonu Fevad, Fransa'da yaklaşık 173.000 aktif perakende web sitesi olduğu açıkladı. Bu, bir yıl öncesine göre yüzde 10'luk bir artışa karşılık geliyor (2016 yılında  157.227 aktif e-ticaret).

Fransa'daki e-ticaret web sitelerinin sayısı, PSP Panelini oluşturan dokuz ödeme platformu tarafından sağlanan verilerden hesaplanmaktadır:  Anılan  ödeme sistemleri;  Dalenys tarafından Be2bill, Ingenico Ödeme Hizmetleri, Monetico Payment, Monext, Paypal, PayZen, Verifone ve Worldline.

Aşağıda görebileceğiniz gibi, 2015 ve 2016 arasında rakamlar bir yere düştü, çünkü bazı sağlayıcılar metodolojilerini değiştirdiler ve o zamandan beri verilerini düzelttiler, JDN açıklıyor.

Geçtiğimiz ayın sonunda Médiamétrie, bu yılın ilk çeyreğinde 37.4 milyon Fransız tüketicinin (İnternet kullanıcılarının% 85,5'i) internetten alışveriş yaptığını açıkladı. Çevrimiçi alışveriş yapanların çoğunluğu (% 54) ayda en az bir kez çevrimiçi alışveriş yapıyor ve yılın ilk çeyreğinde  (% 28) ayda en az iki kez online alışveriş yapıyor.

Kaynakecommercenews web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan: T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 13.06.2018 10:32:00 (TSİ)

Yerel pirinç üretimindeki artış sonrası Bangladeş’in hububata uyguladığı gümrük vergisinde artışa gitmesiyle,  Hindistan’ın pirinç ihraç fiyatı geriledi. Bangladeş’in en büyük pirinç tedarikçisi konumunda olan Hindistan’ın, gümrük vergisi artışı ile rekabetçiliğinin önemli ölçüde azalacağı değerlendirilmektedir. Üretimdeki artış sonrası Bangladeş pirinçte uyguladığı gümrük vergisini %28’e yükseltmişti.

Kaynak : Commodity Online web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan :  T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

 

Yayımlama: 13.06.2018 10:08:00 (TSİ)

Amazon Echo ya da Google Home gibi akıllı hoparlör cihazlarıyla yapılan alışverişin ABD’de son zamanlarda artış trendinde olduğu ifade ediliyor. Tüketicilerin söz konusu cihazları artık sadece ürün araştırmak ya da meyve-sebze siparişi vermek amacıyla değil, alışveriş deneyimlerinin başından sonuna kadar kullandıkları belirtiliyor. Nisan 2018’de tüketici deneyim platformu Narvar tarafından yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, son 6 ayda hem akıllı hoparlör kullanımının hem de sesli alışveriş aktivitesinin neredeyse 2 katına çıktığı ifade ediliyor. Söz konusu araştırmaya katılan ABD’li tüketicilerin %51’inin sesli asistanları ürün araştırmak için kullandığı, %36’sının ürünleri alışveriş listelerine eklemek için, %30’unun sipariş takibi için %22’sinin ürün satın almak için, %20’sinin ürünler hakkında yorum ve değerlendirme yapmak için, %18’inin müşteri hizmetlerine bağlanmak için, %17’sinin ise yeniden sipariş vermek için kullandıkları belirtiliyor. Akıllı hoparlör piyasasını Amazon Echo’nun domine ettiğine fakat son zamanlarda, Amazon’un akıllı hoparlörü Echo’nun toplam tüketici kullanımından aldığı payın Google Home ve daha küçük çaplı diğer rakiplerin piyasaya girişi ile birlikte azaldığına dikkat çekiliyor. Diğer taraftan PwC tarafından yapılan bir diğer tüketici araştırmasının sonuçlarına göre, araştırmaya katılan ABD’li tüketicilerin %76’sının geleneksel ve online alışveriş yöntemlerini, sesli asistanlarla yapılan alışverişe tercih ettiklerini belirttikleri ifade ediliyor.

Kaynak: e-Marketer web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 13.06.2018 09:20:00 (TSİ)

Freshfel Europe'un yıllık konferansı, giderek dijitalleşen dünyadaki tüketici davranışlarına yakından baktı. Tüketici satın alma alışkanlıklarını ve dijital ekonomiyi değiştirmek, 8 Haziran Cuma günü Almanya'nın Hamburg kentindeki Movenpick Hotel'de gerçekleşen bu yılki Freshfel Europe'un (Avrupa Taze Ürünler Derneği) yıllık konferansı için bir tema oluşturdu.

Dijitalleşmenin tedarik zincirinin her yerinde yaygınlaşan etkileriyle birlikte, taze ürün endüstrisinin en önemli önceliklerinden biri olduğuna dikkat çekildi.

Çalışma biçimi, yaşantı, boş zaman geçirme şekli değiştikçe toplumların da değiştiği ve insanların internet sayesinde artık daha dinamik oldukları belirtilerek paylaşım ekonomisinin zihinleri değiştirdiği belirtildi. E-postaların ve SMS'lerin ötesine geçilerek, şirket ile tüketici arasındaki iletişimin hızlı, akıcı, şeffaf ve farklı kanallar aracılığıyla olması gerektiği ifade edildi.

Satın alma faktörlerinin; tat, sağlık, değer ve hatta ambalaj açısından ne kadar önemli olduğu, alıcıların çoğunluğunun hala süpermarketlerden ürün satın aldıkları vurgulandı. Dünya genelinde 22 farklı bölgeden 22.000 tüketicinin katıldığı bir anketin sonucuna göre, tüketicilerin yalnızca yüzde 4'ünün dünya genelinde çevrimiçi olarak ürün satın aldığı, araştırmaya katılanların yüzde 40'ının hala fiziksel mağazalarda alışveriş yapmak istedikleri belirtildi. Hollanda marketi örneği verilerek, mağazalara yakınlık, Amazon.com’un varlığının ülkedeki zayıflığı, fiziksel mağazanın sunduğu kişisel hizmet, daha fazla ulaşılabilirliği ve bilgisi nedeniyle, fiziksel marketlerin tercih edildiği belirtildi. 

Kaynak : fruitnet.com web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 12.06.2018 03:18:00 (TSİ)

Çalışma Bakanlığı raporuna göre tüketici fiyat enflasyonu Mayıs ayında %2,5’ten %2,8 seviyesine yükseldi. Beklentiler %2,7 artış olacağı yönündeydi. Aylık bazda ise enflasyon Nisan ayına paralel şekilde %0,2 artarak beklentileri karşıladı. Haziran ayına kadar olan 12 aylık dönemde çekirdek enflasyon ise %2,2 artış göstererek önceki ay gerçekleşen %2,1’lik oranındaki artışın üzerinde geldi. Ekonomistlerin tahmini de %2,2 artış olacağı yönündeydi.

Kaynak: Investing web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan: T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 12.06.2018 01:41:00 (TSİ)

Resmi İstatistik Kurumu tarafından Salı günü yapılan açıklamaya göre, İngiltere’de Nisan ayına kadar olan üç aylık dönemde ücretlerdeki artış zayıflarken işsizlik sabit kaldı. Çalışan sayısı Mayıs’a kadar olan üç aylık dönemde 146.000’e yükselerek 124.000 artış olacağı yönündeki beklentilerin üzerinde geldi. Ekstra ödemeler hariç tutulduğunda ortalama kazançlar yıllık bazda %2,8 arttı, önceki dönemde bu oran %2,9’du. Bu oran ise, Nisan ayında bir yılın düşüğü olan %2,4 puandaki enflasyon oranından daha yüksek seviyeyi göstermektedir.

Kaynak: Investing web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 12.06.2018 01:40:00 (TSİ)

Çin pik demir ithalatı Mayıs ayında geçen ayki azalışından sonra tekrar yükseliş yaşadı. Çelik çubuk talep yükselmesinin söz konusu yükselişin sebebi olduğu belirtilmektedir.

Mayıs ayında Çin’in pik demir ithalatı %13,5 artış göstererek 91,5 milyon ton’dan 94,1 milyon ton’a yükselmiştir. Yılın ilk 5 ayında Çin tarafından toplamda 448 milyon ton pik demir ithalatı yapılmıştır.

Kaynak : Reuters web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.CEkonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 11.06.2018 03:06:00 (TSİ)

İngiltere’de sanayi üretimi  Nisan ayında %0,2’lik artış beklentisine karşın bir önceki aya göre %0,8 düşüş yaşadı.  Sanayi üretim verisinin en önemli alt kalemi olan imalat sektöründeki üretim ise Nisan ayında bir önceki aya göre %1,4 düşüş yaşadı. Genel beklenti %0,3 artış olacağı yönündeydi. Yıllık bazda ise sanayi üretiminde %1,8 artış yaşanırken, imalat üretimi %1,4 yükseldi. Beklentiler sırasıyla %2,7 ve %3,1’di.

Kaynak: Investing web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan: T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 11.06.2018 01:39:00 (TSİ)

Cezayir tarafından bir kısım ürün için getirilen ithalat yasağı uygulaması, 23 Mayıs 2018 tarihi itibariyle güncellenerek liste kapsamı ürün sayısı 877'ye yükseltilmiş olup bahse konu ürünleri gösterir listeye buradan ulaşılabilmektedir.

Yayımlama: 11.06.2018 09:33:00 (TSİ)

“Fulfillment Center” adıyla tabir edilen ve yurtdışında hizmet veren şirketler, lojistik merkezlerden farklı olarak, bir e-ticaret şirketinin uçtan uca yönlendirildiği; ürünü mağazadan teslim alma, depolama, ödeme, ürünün teslimi ve iadesi, ürün görsellerinin hazırlanması ve sunulması gibi bütün operasyonel süreçleri içeren bir yapı olup, bu yapılar aynı zamanda e-ticaret siteleriyle entegre çalışmaktadır.”

Bu hizmetin başlıca faydaları; taşıma/kargo maliyetlerinin düşmesi, işlem/operasyon maliyetlerinin azalması, ulaşılabilirliğin artması, müşteri hizmetlerinin geliştirilmesi, bu hizmeti sağlayanlar sayesinde son teknolojilerin kullanılması, satışa odaklanılmasıdır.

2018 yılının ilk 20’de yer alan fulfillment şirketlerine kaynaktan ulaşabilirsiniz.  

Kaynak : financesonline.com web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 07.06.2018 05:52:00 (TSİ)
Sayfa 1 / 25ÖncekiSonraki