Yükleniyor...
İçeriğe atla

Sosyal medya zaman geçirmekten/ keşfetmekten çok bir şeyler satın almak için kullanılıyor. Sosyal ticaretin bir sonraki aşamasında hem ‘’Instagram’’ hem de ‘’Snapchat’’ ticareti hikâyelerine taşıyabilir.

Instagram bu hafta başında Adidas, Aritzia ve Louis Vuitton gibi markaların hikâyeler yoluyla ürünlerini satacaklarını duyurdu. Seatgeek, Snapchat hikâyeleriyle Los Angeles Futbol Kulübü biletlerini satmaya başladı. Instagram, hikâyelerin sadece birer ilham kaynağı değil birer harekete geçme/eylem yeri olacağını belirtti. The eMarketer Ecommerce Insights  raporuna göre ABD internet kullanıcılarının %17’si sosyal medyada keşfedilen bir ürünü satın almış ve bunların %29.2’si 18-29 yaş aralığında.

Kaynak : retail.emarketer  web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 20.06.2018 03:07:00 (TSİ) 

emota.png

Avrupa e-Ticaret  ve Çok Kanallı Ticaret Derneği (EMOTA), Avrupa Birliği'ndeki e-ticaret ve çok kanallı ticaret dünyasını temsil etmektedir. Avrupa Birliği genelinde çevrimiçi satışları ve e-Ticaret tedarik zincirini doğrudan etkileyen Avrupa kurumları tarafından Brüksel'de birçok kural, standart ve düzenleme yapılmıştır. Bu nedenle, EMOTA’nın vizyonu, KDV'den sözleşme kurallarının uyumlaştırılmasına kadar, sınır ötesi e-ticaret için uygun bir yasal ortamı kolaylaştırmak ve AB'de ticaretin önündeki engelleri kaldırmak için politika yapıcılar ve diğer paydaşlar ile çalışmaktır.

Güven Damgasının Önemi

Tüketicilerin çoğu, tanınmış markalaşmış şirketler gibi bildikleri ve güvendikleri web sitelerinde alışveriş yaparlar. Bununla birlikte, bir web sitesi ziyaretçiye yeni olduğunda, genellikle bu web sitesinin güvenilirliğini garanti eden üçüncü taraf bir yönlendirmeyi isterler. Güven damgası, tüketici güvenini arttırmanın yanı sıra bir web sitesinin güvenilirliğini onaylayan bir araç olarak hareket eder. Bu, tüketiciye meşru bir tüccardan mal satın aldıklarını garanti eder.

Avrupa Birliği Güven Damgası, yerel bir kuruluşun güven damgasıyla birlikte görüntülenirse, müşteriler aşağıdaki kalite standartlarından yararlanacaktır.

- Sipariş vermeden önce açık, kapsamlı ve doğru ürün açıklaması ve satıcı bilgileri.

- Kullanışlı, güvenilir, güvenli ve yasal olarak uyumlu servis.

- Tüm masrafların ve ödeme öncesinde herhangi bir sınırlama ve koşulun bildirilmesi.

- Anlaşılması gereken bütün ücretler (vergi, teslimat ve ek ücretler dahil.).

- Siparişin ilerleyişi ve geçmişi ile ilgili bilgiler.

- Sipariş sırasında belirtilen teslimat.

- Satın alınan ürünün iyi durumda gelmesi.

- Hasarlı, başarısız, geç, denenmiş vb. teslimatlarda yardımcı destek.

- Net bir iade süreci.

- Kişisel verilerin korunması ve yönetilmesi.

Kaynak : emota web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 20.06.2018 02:44:00 (TSİ) 

Tüketiciler gelecek yıl ‘’Google Home’’ ‘’Google Asistant’’ ve ‘’ Google Shopping’’ gibi Google platformları üzerinden Carrefour’un ürünlerini satın alabilecek. Carrefour Fransa’da Google ile ortaklık yapan ilk perakendeci oldu. Google ile yapılan bu anlaşma sayesinde Carrefour dijital dönüşümünü hızlandırarak, 2022 yılı planları yolunda omni-channel (çoklu kanal) yaklaşımını uygulamaya hazırlandıklarını belirtti. Carrefour, ayrıca yeni bir tüketici deneyimi oluşturmak için Paris’te bir Ar-Ge (inovasyon) laboratuvarı açacak. Mühendisleri  “Google Cloud AI”  uzmanlarıyla yan yana çalışacak. Google’ın “G Suite” verimlilik ve iş birliği çözümlerini 160.000’den fazla Carrefour çalışanına uygulaması bekleniyor.

Kaynak: ecommercenews.eu web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 19.06.2018 05:40:00 (TSİ) 

6 yıl önce kurulan, Birleşik Krallık Merkezli Online Gıda Mağazası Farmdrop’un 10 milyon pound değerinde ilave yatırım yaparak, ülkenin kuzeyinde bir merkez kuracağı ifade ediliyor. Söz konusu yatırım ile firmanın müşteri tabanını 2 katına çıkarmayı hedeflediği belirtiliyor. Firmanın kendini “online çiftçi pazarı” olarak tanımladığı ve et, süt ürünleri, balık, organik sebze-meyve gibi 2 binden fazla ürünü tedarik edip sattığı ifade ediliyor. Firmanın 2019’un sonuna kadar Manchester’ da bir merkez inşa etmeyi planladığı, ayrıca önümüzdeki 6 ay içerisinde gönderim yapılan hanelerin sayısını 2 katına çıkarmayı hedeflediğine dikkat çekiliyor. Farmdrop’un ilgi uyandıran yönünün teknolojiyi fayda yaratmak için kullanması, çiftçiler için ürünlerini direkt olarak satabilecekleri bir pazar yeri platformu sağlaması ve daha sağlıklı ve etkin bir tedarik zinciri ortaya koyması olduğu ifade ediliyor.

Kaynak : Fruitnet web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 19.06.2018 05:22:00 (TSİ) 

Çin’in en büyük ödeme sistemi Alipay’in 2018 yılı sonuna kadar 20 Avrupa ülkesinde faaliyete geçeceği ifade ediliyor. Bu kapsamda, mobil ödeme platformu Alipay’in Avrupa’da 100’den fazla banka ve 40 dijital cüzdan ile anlaşma yaptığı belirtiliyor. 2017 yılında firmanın 6 Avrupa ülkesinde aktif olduğuna, bu yıl ise hedefinin 20 Avrupa ülkesinde faaliyet göstermek olduğuna dikkat çekiliyor. Alibaba Grup’a bağlı ödeme sistemi şirketi Ant Financial’ın yakın zamanda 14 milyar dolarlık kaynak topladığı, söz konusu miktarın, küresel düzeyde, şimdiye kadar özel bir firma tarafından gerçekleştirilen en yüksek kaynak toplama miktarı olduğu, bu açıdan firmanın küresel düzeyde, Avrupa başta olmak yeni pazarlara açılmak için yeterli kaynağının olduğu ifade ediliyor. Alipay’in Rusya’da yaygın olarak kullanılmaya başlandığı, süpermarketler ve perakendeciler tarafından en fazla kullanılan ödeme sistemi haline geldiği belirtilirken, Fransa gibi lüks segment tüketimin pazarı domine ettiği ülkelerde, Alipay’in yaygın kullanılmadığına dikkat çekilmektedir. Diğer taraftan, bazı analistlerin, Alipay’in Avrupa’d a, kısa zamanda başarılı olamayabileceğini, Hindistan, Endonezya ve Malezya gibi yeni gelişen pazarlarda WeChat ve Alipay’in şansının daha fazla olduğunu vurguladıkları belirtiliyor.

Kaynak: e-Commerce News web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 13.06.2018 03:25:00 (TSİ) 

Geçtiğimiz yılın sonunda, Fransız e-ticaret federasyonu Fevad, Fransa'da yaklaşık 173.000 aktif perakende web sitesi olduğu açıkladı. Bu, bir yıl öncesine göre yüzde 10'luk bir artışa karşılık geliyor (2016 yılında  157.227 aktif e-ticaret).

Fransa'daki e-ticaret web sitelerinin sayısı, PSP Panelini oluşturan dokuz ödeme platformu tarafından sağlanan verilerden hesaplanmaktadır:  Anılan  ödeme sistemleri;  Dalenys tarafından Be2bill, Ingenico Ödeme Hizmetleri, Monetico Payment, Monext, Paypal, PayZen, Verifone ve Worldline.

Aşağıda görebileceğiniz gibi, 2015 ve 2016 arasında rakamlar bir yere düştü, çünkü bazı sağlayıcılar metodolojilerini değiştirdiler ve o zamandan beri verilerini düzelttiler, JDN açıklıyor.

Geçtiğimiz ayın sonunda Médiamétrie, bu yılın ilk çeyreğinde 37.4 milyon Fransız tüketicinin (İnternet kullanıcılarının% 85,5'i) internetten alışveriş yaptığını açıkladı. Çevrimiçi alışveriş yapanların çoğunluğu (% 54) ayda en az bir kez çevrimiçi alışveriş yapıyor ve yılın ilk çeyreğinde  (% 28) ayda en az iki kez online alışveriş yapıyor.

Kaynak ecommercenews web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 13.06.2018 10:32:00 (TSİ) 

Amazon Echo ya da Google Home gibi akıllı hoparlör cihazlarıyla yapılan alışverişin ABD’de son zamanlarda artış trendinde olduğu ifade ediliyor. Tüketicilerin söz konusu cihazları artık sadece ürün araştırmak ya da meyve-sebze siparişi vermek amacıyla değil, alışveriş deneyimlerinin başından sonuna kadar kullandıkları belirtiliyor. Nisan 2018’de tüketici deneyim platformu Narvar tarafından yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, son 6 ayda hem akıllı hoparlör kullanımının hem de sesli alışveriş aktivitesinin neredeyse 2 katına çıktığı ifade ediliyor. Söz konusu araştırmaya katılan ABD’li tüketicilerin %51’inin sesli asistanları ürün araştırmak için kullandığı, %36’sının ürünleri alışveriş listelerine eklemek için, %30’unun sipariş takibi için %22’sinin ürün satın almak için, %20’sinin ürünler hakkında yorum ve değerlendirme yapmak için, %18’inin müşteri hizmetlerine bağlanmak için, %17’sinin ise yeniden sipariş vermek için kullandıkları belirtiliyor. Akıllı hoparlör piyasasını Amazon Echo’nun domine ettiğine fakat son zamanlarda, Amazon’un akıllı hoparlörü Echo’nun toplam tüketici kullanımından aldığı payın Google Home ve daha küçük çaplı diğer rakiplerin piyasaya girişi ile birlikte azaldığına dikkat çekiliyor. Diğer taraftan PwC tarafından yapılan bir diğer tüketici araştırmasının sonuçlarına göre, araştırmaya katılan ABD’li tüketicilerin %76’sının geleneksel ve online alışveriş yöntemlerini, sesli asistanlarla yapılan alışverişe tercih ettiklerini belirttikleri ifade ediliyor.

Kaynak: e-Marketer web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 13.06.2018 09:20:00 (TSİ) 

Freshfel Europe'un yıllık konferansı, giderek dijitalleşen dünyadaki tüketici davranışlarına yakından baktı. Tüketici satın alma alışkanlıklarını ve dijital ekonomiyi değiştirmek, 8 Haziran Cuma günü Almanya'nın Hamburg kentindeki Movenpick Hotel'de gerçekleşen bu yılki Freshfel Europe'un (Avrupa Taze Ürünler Derneği) yıllık konferansı için bir tema oluşturdu.

Dijitalleşmenin tedarik zincirinin her yerinde yaygınlaşan etkileriyle birlikte, taze ürün endüstrisinin en önemli önceliklerinden biri olduğuna dikkat çekildi.

Çalışma biçimi, yaşantı, boş zaman geçirme şekli değiştikçe toplumların da değiştiği ve insanların internet sayesinde artık daha dinamik oldukları belirtilerek paylaşım ekonomisinin zihinleri değiştirdiği belirtildi. E-postaların ve SMS'lerin ötesine geçilerek, şirket ile tüketici arasındaki iletişimin hızlı, akıcı, şeffaf ve farklı kanallar aracılığıyla olması gerektiği ifade edildi.

Satın alma faktörlerinin; tat, sağlık, değer ve hatta ambalaj açısından ne kadar önemli olduğu, alıcıların çoğunluğunun hala süpermarketlerden ürün satın aldıkları vurgulandı. Dünya genelinde 22 farklı bölgeden 22.000 tüketicinin katıldığı bir anketin sonucuna göre, tüketicilerin yalnızca yüzde 4'ünün dünya genelinde çevrimiçi olarak ürün satın aldığı, araştırmaya katılanların yüzde 40'ının hala fiziksel mağazalarda alışveriş yapmak istedikleri belirtildi. Hollanda marketi örneği verilerek, mağazalara yakınlık, Amazon.com’un varlığının ülkedeki zayıflığı, fiziksel mağazanın sunduğu kişisel hizmet, daha fazla ulaşılabilirliği ve bilgisi nedeniyle, fiziksel marketlerin tercih edildiği belirtildi. 

Kaynak : fruitnet.com web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 12.06.2018 03:18:00 (TSİ) 

“Fulfillment Center” adıyla tabir edilen ve yurtdışında hizmet veren şirketler, lojistik merkezlerden farklı olarak, bir e-ticaret şirketinin uçtan uca yönlendirildiği; ürünü mağazadan teslim alma, depolama, ödeme, ürünün teslimi ve iadesi, ürün görsellerinin hazırlanması ve sunulması gibi bütün operasyonel süreçleri içeren bir yapı olup, bu yapılar aynı zamanda e-ticaret siteleriyle entegre çalışmaktadır.”

Bu hizmetin başlıca faydaları; taşıma/kargo maliyetlerinin düşmesi, işlem/operasyon maliyetlerinin azalması, ulaşılabilirliğin artması, müşteri hizmetlerinin geliştirilmesi, bu hizmeti sağlayanlar sayesinde son teknolojilerin kullanılması, satışa odaklanılmasıdır.

2018 yılının ilk 20’de yer alan fulfillment şirketlerine kaynaktan ulaşabilirsiniz.  

Kaynak : financesonline.com web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 07.06.2018 05:52:00 (TSİ) 

2017'ten 2019'a kadar Japonya'da perakende e-ticaret satışlarının sırasıyla 111,33, 122,46, 134,10 (milyar dolar) olacağı öngörülmektedir. 

2017 yılında internet kullanıcısı sayısının 103milyon kişi civarında olup, 2017 yılı 1. çeyreği itibariyle 20,2 Mbps ile en yüksek internet bağlantı hızına sahip ülkeler arasında Japonya 8. Sırada yer almaktadır. 2017 yılı 1. çeyreği itibariyle en yüksek yüksek bant bağlantı oranına sahip ülkeler arasında Japonya %73 oranıyla 3. sırada yer almaktadır. Asya'daki akıllı telefon kullanıcıları tarafından mobil uygulamalarda harcanan ortalama günlük süre sonuçlarına göre ise Japonya 22 dk. süre ile 10. sıradadır. Asya Pasifik ülkelerinde günlük sosyal medya kullanımının ortalama süresi açısından Japonya 0,3 saatle 10. sıradadır. Japonya'da önde gelen sosyal ağların penetrasyonu (2017 yılı 3. Çeyreği itibariyle); Youtube %70, LINE %54, Twitter %45, Facebook %34, Instagram %24, Ameba %19, GooglePlus %16, Skype %9, Facebook Messenger %9, Pinterest %3’tür.

Kaynak : statista.com web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 06.06.2018 10:12:00 (TSİ) 

19-21 Haziran 2018 tarih aralığında üç günlük eTail Europe etkinliğinde yenilikçi e-ticaretçiler işlerini büyütmek için biraraya geliyor. Katılımcılar geri döndüklerinde hemen uygulamaya başlayabilecekleri yeni fikirleri öğrenip, bağlantı ağını genişletebilecekleri karşılıklı etkileşim formatındaki etkinlikte fırsatlar buluyorlar. Binden fazla katılımcı ve 700’den fazla perakendeci ve markanın temsil edilmesi beklenen etkinlikte, tanınmış firmaların uzman ve yöneticileri de konuşmacı olarak yer alacak. 26 Haziran 2018’de düzenlenecek Leaders in Logistics: E-Commerce Delivery etkinliği ise müşteri deneyimi ve teslimat işlemlerine yenilikçi yaklaşımları ele alıyor. Perakende ve lojistik sektörlerinden 20’den fazla konuşmacının deneyimlerini aktarması bekleniyor.

Kaynak : Ecommercenews web web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 05.06.2018 09:33:00 (TSİ) 

GPShopper firması tarafından, ABD’li internet kullanıcılarının, “ yüz tanıma (facial recognition)” ve “”tara ve git (scan and go)” teknolojilerine yaklaşımları üzerine bir araştırma yapıldığı belirtilmektedir.  Yüz tanıma sistemi teknolojisi hakkında, araştırmaya katılan kişilerin %45’inin mahremiyet konusunda endişe duyduklarını belirttikleri, %49’unun ise söz konusu teknolojinin alışveriş deneyimini daha iyi hale getirmeyeceğini düşündüklerini belirttikleri ifade edilmektedir. Buna karşın, katılımcıların %48’i nin mobil uygulama ya da perakendeci tarafından sağlanan bir cihaz ile ürünlerin tüketici tarafından taratılmasına ve ödeme yapılmasına olanak veren “tara ve git” uygulamasının alışverişi kolaylaştıracağını belirttiğine dikkat çekilmektedir. Tüketicilerin “tara ve git” uygulaması en fazla Meyve-sebze alışverişinde  (%50) kullanmayı tercih ettikleri, bunu sırasıyla Ev Aletleri (%30), Moda (%27) ve Güzellik/Bakım Ürünleri (%25) sektörlerinin izlediği ifade edilmektedir. “Tara ve git” teknolojisinin ABD’de başta Macy’s ve Kroger olmak üzere bazı süpermarketler tarafından kullanıldığı belirtilmekle birlikte, Walmart’ın söz konusu uygulamayı düşük tüketici adaptasyonunu gerekçe göstererek rafa kaldırdığına dikkat çekilmektedir. GPshopper tarafından gerçekleştirilen bir diğer anket çalışmasında ise, her 10 ABD’li tüketiciden 6’sının nakit ödemelerin kullanılmadığı mağazalara karşı ya nötr oldukları ya da bunu caydırıcı bir faktör olarak görmedikleri sonucuna varıldığı belirtilmektedir. 

Kaynak: e-Marketer web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : T.C. Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 04.06.2018 11:48:00 (TSİ) 

AB Ulusal Ticaret Derneği verilerine göre, Polonya’nın nüfusu 38 milyon olup, bunun %70’i internet kullanıcısıdır. 12 milyon internet kullanıcısının online alışveriş yaptığı ve bunun yıllık harcama ortalamasının 632 Euro olduğu bilgisi paylaşılmıştır. Polonya E-ticaret satışlarının 2015 yılında 7.6 milyar Euro’ya ulaştığı, bunun da % 17.8 e-ticaret büyümesi anlamına geldiği ve ayrıca Polonya'daki KDV oranının % 23 olduğu belirtilmiştir.

e-Izba’nın Polonya’nın e-ticaretinde ulusal bir kurum olduğu bilgisi yer almaktadır. E-Izba’nın resmi internet sitesi incelendiğinde, E-Commerce Polonya'nın misyonunun, özellikle e-ticaret sektörünün işbirliği, bilgi alışverişi ve sektörün çıkarlarının güçlü ve etkin bir şekilde temsil edilmesi yoluyla dijital hizmetlerin sağlanması için Polonya pazarının geliştirilmesi olduğu ifade edilmiştir. E-Commerce Polonya, ticaret alanının farklı noktalarında edinilen tecrübelerin paylaşıldığı, hizmet kalitesini yükselten çözümlerin üretilip ve teşvik edildiği ve Polonya’da çevrimiçi alışverişin popülaritesinin arttırıldığı bir platform olarak tanımlanmıştır.

Kaynak : ecommerce  web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 31.05.2018 05:24:00 (TSİ) 

AB’nin 25 Mayıs 2018’de yürürlüğe giren Genel Veri Güvenliği Düzenlemesinin (General Data Protection Regulation – GDPR), işletmelerin AB’de iş yapışlarını kolaylaştıracağı, işletmelerin dijital ekonominin ve AB Dijital Tek Pazarının faydalarından daha fazla yararlanmalarını sağlayacağı ifade ediliyor. Tüketicilerin çevrimiçi veri güvenliğine verdikleri önem vurgulanırken, kişisel verilerin korunmasını sağlayamayan işletmelerin güven kaybı riski ile karşı karşıya oldukları belirtiliyor. Tüketici güveninin, yeni iş modellerinin gelişimi ve tüketicilerin çevrimiçi yeni mal ve hizmetleri kullanmalarının sağlanması açısından önemli olduğu ifade ediliyor.  Genel Veri Güvenliği Düzenlemesinin tüketicilerin endişelerini gidermeye ve işletmelerin tüketici güvenini kazanmalarına yönelik olduğu belirtiliyor. Söz konusu düzenlemeyle birlikte vatandaşlara verilen hakların, kişisel veriler üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmaya olanak tanıdığı ifade ediliyor. Bahsedilen düzenlemenin bilgilendirilme hakkı, kişisel veriye erişim ve kişisel verinin bir hizmet sağlayıcıdan diğerine taşınabilme haklarını içerdiği ifade ediliyor. Kişisel verinin bir hizmet sağlayıcıdan diğerine taşınabilme hakkının, dijital devler olarak adlandırılan çok büyük firmalar tarafından yönetilen veri piyasasına, yeni girişimlerin ve küçük işletmelerin de erişebilmesini sağlayacağına dikkat çekiliyor.

Kaynak : European Commission web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 31.05.2018 05:19:00 (TSİ) 

Hollanda nüfusu,% 98'i interneti kullanan 16,8 milyon kişiden oluşmaktadır. Bu internet kullanıcılarının 12,9 milyonu çevrimiçi alışveriş yapıyor. Bu çevrimiçi alışveriş yapan kullanıcılar veya e-alışveriş yapan kullanıcılar ortalama 1.242 € harcıyor.

Dernek tarafından, mal ve / veya hizmet satın alım ve satımın  2020'de tamamen farklılaşacağı, çevrimiçi ve çevrimdışı  ticaretin dijital ticarete entegre edileceğini belirtmekte ve bu nedenle, uzaktan satışa olan güveni artırmak ve sınır ötesi ticareti daha kolay hale getirmek üzere çalıştıkları belirtilmektedir.

Bu kapsamda, Thuiswinkel.org’ın  şirketlere, girişimcilere ve çalışanlarına daha başarılı olmalarına yardımcı olan,  ilham verici dijital ticaret ağı olduğu ifade edilmektedir.

Kaynak : thuiswinkel web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 31.05.2018 04:08:00 (TSİ) 

AB'nin Genel Veri Koruma Tüzüğü (GDPR) yürürlüğe girdi. Bazı gözlemciler tarafından, bu Tüzüğün reklam endüstrisini rahatsız edebileceği ifade edilmektedir.

Zira GDPR, kullanıcı verilerinin yalnızca bu kişinin şirkete açık bir izin vermesi durumunda kullanılabileceğini öngörmektedir. Pazarlamacıların verilerini kontrol altına almaları için yüksek müeyyideler düzenlenmiştir. GDPR’yi ihlal eden şirketler 20 milyon Euro (22,1 milyon $) veya toplam gelirlerin % 4'ü (hangisi daha büyükse) ile karşı karşıya kalacaktır.

(GDPR’ye göre alt ve üst limit belirlenmiştir: Alt limit 10 milyon Euro’ya kadar veya önceki mali yılın yıllık cirosunun  % 2'sine kadar, hangisi daha yüksekse; üst limit 20 milyon Euro’ya kadar veya önceki mali yılın yıllık gelirin % 4’üne kadar, hangisi daha yüksekse.)

Kaynak : emarketer.com web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 29.05.2018 05:55:00 (TSİ) 

Haberin İçeriği:  E-ticaret Avrupa ve Händlerbund (Alman e-Ticaret Birliği) 20 Haziran'da Berlin de Dijital Vergilendirme ve KDV ile ilgili bir dizi atölye çalışması başlatacak.  Bu atölye çalışmaları ile Dijital Ekonominin Vergilendirilmesine ilişkin son gelişmeler ve Aralık 2017'de kabul edilen KDV e-ticaret Reformunun uygulanması hakkında bilgilendirme sağlanması amaçlanıyor.

Kaynak : ecommerce  web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 25.05.2018 02:47:00 (TSİ) 

Avrupa Birliğinde 19 Ocak 2018 tarihinde yürürlüğe giren 2. Ödeme Hizmetleri Direktifinin (The Payment Services Directive 2) Avrupa’daki online pazar yerlerinin iş modelleri ve e-ticaret platformları üzerinde doğrudan etkileri olacağı ifade ediliyor.

1. Ödeme Hizmetleri Direktifi (The Payment Services Directive 1) kapsamında Avrupa’daki pazar yerlerinin ödeme işlemlerinde aracı görevi görebildiği ve hem satıcı hem de alıcının finansal işlemlerini yürütebildiği ve bu durumun üye ülkelerdeki farklılaşan uygulamalar nedeniyle rekabeti bozucu etki yarattığı belirtiliyor. Bu nedenle, yeni uygulamaya giren söz konusu 2. Direktifle birlikte online pazar yerlerinin “Mal ya da hizmet alım satımında yalnızca ödemeyi yapan ya da yalnızca alacaklı taraf adına işlemleri yapmak üzere yetkilendirilmesi” gerektiğine dikkat çekiliyor. Bu durumda 2. Ödeme Hizmetleri Direktifi çerçevesinde, online pazar yerlerinin iki seçeneği olduğu vurgulanıyor: 1) Ödeme kuruluşu lisansı almak için başvuru yapmak (Bu seçenek uzun süren, maliyetli bir işlem olarak tanımlanıyor ve sürecin sonunda lisansın alınmasının garanti olmadığı belirtiliyor.) 2) Ödeme hizmetleri sunan lisanslı bir kuruluştan hizmet satın almak (Birçok Avrupa ülkesinde bu seçeneğin tercih edildiği ifade ediliyor.) Söz konusu direktif kapsamında AB üyesi ülkelere, aylık işlemleri 3 milyon avronun altında olan platformlar için istisna tanınması olanağı sunulmakla birlikte, bu istisnanın başta Fransa ve Almanya olmak üzere üye ülkeler tarafından fazla tercih edilmediği belirtiliyor.

Kaynak : e-Commerce Europe web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 24.05.2018 09:34:00 (TSİ) 

Çevrimiçi-çevrimdışı (O2O) ölçüm ve pazarlama yeni değildir fakat cep telefonlarının yaygınlığı, pazarlamacıların bu durumla ilgili ne yapabileceğini büyük ölçüde genişletmiştir. Pazarlamacılar artık, daha iyi konum izleme ve kimlik grafikleriyle tüm tüketici hareketlerini görmekte ve çevrimiçi medyanın tam etkisini değerlendirmek için daha iyi araçlar kullanmaktadır.

Bu yeni O2O imkanlar, reklam verenlerin hedefleri hassaslaştırmasına, reklam öğelerini değiştirmesine ve bazı durumlarda çoklu medya  kullanımlarını yeniden gözden geçirmesine olanak sağlamıştır. Son 24 ayda O2O ölçümleri için talep artmıştır. Aslında, ABD perakende satışlarının sadece % 10'u çevrimiçi olarak gerçekleşmekte ve %90’lık kısım ise halen mağazalarda gerçekleşmektedir. Ancak, O2O ölçümü perakende ve  birçok endüstri için önemli hale gelmektedir.

Kaynak : emarketer.com web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 23.05.2018 04:28:00 (TSİ) 

Elektronik Ticaret açısından  da önem arz eden Avrupa Birliği’nin Genel Veri Koruma Yönetmeliği  (General Data Protection Regulation- GDPR)  (AB) 2016/679   https://gdpr-info.eu/   web sitesinde yayınlanmaya başlamıştır. Avrupa Veri Koruma Yönetmeliği, tüm üye ülkelerde 25 Mayıs 2018 tarihinden itibaren Avrupa çapında veri gizliliği yasalarını uyumlu hale getirmek için uygulanacaktır.

Kaynak : General Data Protection Regulation web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü

Yayımlama: 23.05.2018 02:46:00 (TSİ) 
Sayfa 1 / 3ÖncekiSonraki