Yükleniyor...
İçeriğe atla
Çevrimiçi Manav Alışverişleri Hala Gelişmekte Olan Bir Pazardır

Çevrimiçi Manav Alışverişleri Hala Gelişmekte Olan Bir Pazardır

Amazon, Walmart ve diğer büyük oyuncuların çevrimiçi manav pazarında önemli konumları bulunurken, dijital manav alışverişinin hala erken aşamalarda olduğunun unutulmaması gerektiği vurgulanmaktadır. Gerçekten bunun en son kanıtı olarak, Gallup tarafından yapılan bir anket sonucunda çoğu manav alışverişinin hala fiziksel olarak mağazalardan gerçekleştirildiği bulunmuştur. ABD tüketicileri arasında yapılan söz konusu ankette, her 10 kişiden 8’inin hiç çevrimiçi manav alış verişi yapmadığı, sadece toplam tüketicilerin %5’inin ayda bir kez manav alışverişini çevrimiçi olarak yaptığı sonucuna ulaşılmıştır. Aynı ankette daha çok genç insanları manav alışverişini çevrimiçi yaptığı belirlenmiştir. Yani, ayda en az 1-2 kez çevrimiçi manav alış verişi yapan insanlar arasında 18-29 yaş aralığındakilerde bu oranın %15, 50-64 yaş aralığında ise bu oranın %10 ile sınırlı kaldığı görülmüştür. Başka araştırmalar ise tüketiciler arasında fiziksel olarak elle dokunarak meyve sebze alışverişi yapmanın hala çok yaygın olduğunu göstermektedir. Unata ve Brick Meets Click tarafından yapılan bir ankette, 2016 yılında anketi yanıtlayanların %19'unun çevrimiçi manav alışverişi yaptığını ve 2017 yılında ise % 31'inin çevrimiçi manav alışverişi yapmayı planladığı ortaya konulmuştur. Benzer şekilde, Mayıs 2017'de FieldAgent tarafından akıllı telefon kullanıcıları üzerinde yapılan bir araştırmaya göre; tüketicilerin % 54'ü asla çevrimiçi yiyecek içecek satın almadıklarını söylerken ancak neredeyse dörtte üçü bundan beş yıl sonra en azından biraz daha fazla çevrimiçi manav alışverişi yapmayı planladığını belirtmiştir. Diğer taraftan, söz konusu anketlerde çevrimiçi manav alışverişlerinde temel sorunun tüketicilerin taze meyve-sebze satın alma konusundaki güvensizliği olduğu ortaya konulmuştur.

Kaynak: Marketer Retail  web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan:  Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü