Yükleniyor...
İçeriğe atla
Mobil e-Ticaret Satışlarının 2020 Yılına Kadar 250 Milyar Dolara Çıkması Beklenmektedir

Mobil e-Ticaret Satışlarının 2020 Yılına Kadar 250 Milyar Dolara Çıkması Beklenmektedir

Tüm dünyada mobil e-ticaret satışlarının, birkaç yıl içinde tüm çevrimiçi ticaretin neredeyse yarısını oluşturması beklenmektedir. Söz konusu tahmin, beş bölümden oluşan "2017 UPS Çevrimiçi Alıcıların Eğilimi" başlıklı Raporun ikinci cildi olan "Mobil Kullanıcıların Kafayapısı" Raporu için yapılan çalışma, tipik olarak üç aylık dönemde en az iki çevrimiçi satın alma yapan 5.189'dan fazla comScore panelisti ile yapılan ankete dayanmaktadır. Çalışmaya göre, mobil e-ticaret satışlarının 2020 yılına kadar 250 milyar dolara yükseleceği tahmin edilirken, ABD'deki mobil perakende satışlarının ise toplam perakende e-ticaret satışlarının %48,5'i kadar olması beklenmektedir. Rapor, müşterilerin akıllı telefonlarını bir alışveriş aracı olarak kullanmaya alıştıkça mobil ticaretin güçlendiğini belirtmektedir. Gerçekten, akıllı telefon kullanıcılarının %48'i kişisel cihazlarından zaten en az bir satın alma gerçekleştirmiştir. Diğer taraftan bu işlemler diğer müşteri bölümlerine hızla yayılırken, çevrimiçi perakende satın alımların %66'sı Y nesli tarafından gerçekleştirilmektedir. Özellikle toplam çevrimiçi satın alıma işlemlerinin %17'si hâlihazırda bir akıllı telefondan gerçekleştiriliyorken, bunun %29'u Y nesli tarafından yapılmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, beş akıllı telefon kullanıcısından dördü, perakende uygulamaları cep telefonlarına indirerek alışveriş yapmaktadır. Bu uygulamaları mobil telefonlarına indirenlerin %92'si ise Y nesli kullanıcıları olmaktadır. Ayrıca söz konusu çalışma, isteğe bağlı harcamalar açısından mobil ticaretin (m-ticaret) büyümesinin e-ticaretten ve geleneksel ticaretten çok daha fazla olduğunu da göstermektedir. Dolayısıyla, Raporda son beş yıldır alışveriş yapan kullanıcıların mobil cihazlarını çevrimiçi araştırma ve satın alma konusunda daha rahat bir şekilde kullanır hale geldiklerini ve bunun ise m-ticaret yoluyla ticarete daha fazla zaman ve para aktardıklarına işaret etmektedir. Sonuç olarak Raporda, işletmelerin m-ticaretteki sürekli büyüme öngörüsünü görerek, her ölçekteki perakendecinin mobil cihazlar vasıtasıyla sunacakları uygulamalar ile işletmelerini konumlandırmalarının önemli olduğu vurgulanmaktadır.

Kaynak : Chainstoreage.com web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü