Yükleniyor...
İçeriğe atla
Otomobil Üreticileri Brexit Kaynaklı Gümrük Kontrollerinin Milyonlarca Sterline Mal Olabileceğini Belirtiyor

Otomobil Üreticileri Brexit Kaynaklı Gümrük Kontrollerinin Milyonlarca Sterline Mal Olabileceğini Belirtiyor

İngiltere’nin en büyük otomobil üreticileri, Brexit sonrası dönemde yeni gümrük kontrol prosedürlerinin karmaşıklığı nedeniyle otomotiv sanayiinin çok yüksek maliyetlerle karşı karşıya kalabileceği konusunda uyarıda bulunuyor. Ford, Honda, Vauxhall ve İngiliz Motorlu Araç Üreticileri Topluluğu (SMMT) tarafından AB’den ayrışılın etkilerinin analiz edildiği bir rapor hazırlanarak, geçtiğimiz hafta Parlamentoya sunuldu. Yine bu kapsamda, Honda tarafından milletvekillerine yönelik yapılan açıklamada, tarife dışı engellerin, imalatçılar üzerinde tarifelerden daha büyük bir etkisi olabileceği ve on milyonlarca sterlinlik yıllık işletme gideri yaratabileceği belirtildi. Açıklamada devamla, yeni kurallara hazırlanabilmek için en az iki yıl süreli bir geçiş sürecine ihtiyaç duyulduğu ifade edildi. İngiltere’de motor üretimi gerçekleştiren ve üretimin büyük bir kısmını montaj aşaması için diğer Avrupa ülkelerine ihraç eden Ford da benzer biçimde, faaliyetlerinin geleceği ve Brexit’in İngiltere’nin aktarma organları imalatını çok olumsuz yönde etkileyebileceği konusunda uyarıda bulundu.

Uluslararası yatırımlarla yıllardır büyüyen İngiltere’nin otomobil sanayiinin gücü, çok büyük ölçüde Avrupa’ya etkin erişime bağımlı bulunuyor. Üretilen araçların %56’sı Avrupa’ya ihraç edilirken, üretimde kullanılan aksam ve parçaların çok büyük bir kısmı yine Avrupa’dan tedarik ediliyor. Bu doğrultuda, Brexit sürecinde ticarette ortaya çıkacak ilave dokümantasyon ve kontrollerin tedarik zincirlerini risk altına sokabileceği belirtiliyor. Honda tarafından bu konuya verilen bir örnekte, sınırda yaşanacak 15 dakikalık bir gecikmenin, Dover Boğazı’nı geçen her bir kamyon için yıllık işletme maliyetlerine 850 bin sterlinlik ilave yük getireceği belirtildi. Teslimatların gecikmesi ihtimaline karşı, ilave parçaların saklanması amacıyla kurulacak depoların ise yıllık milyonlarca sterline mal olacağı ifade ediliyor. Ford tarafından yapılan benzer bir uyarıya göre ise, İngiltere’de üretilen ve İsviçre ve Güney Afrika gibi ülkelere tarifesiz ihraç edilen motorların Bexit sonrası dönemde, AB menşeli parçalar kapsamına girememesi, dolayısıyla motorların “AB” statüsünü kaybedebilmesi, olası bir senaryo olarak öne çıkıyor.

Kaynak : FinancialTimes web sitesinden tercüme edilmiştir.

Yayınlayan : Ekonomi Bakanlığı, Ekonomik Araştırmalar ve Değerlendirme Genel Müdürlüğü